Eesnääre ja toitumine

Uuringud on näidanud, et kolmandik igal aastal USA-s surmaga lõppenud vähi juhtumitest on seotud liigse toitumise ja vähese füüsilise aktiivsusega, st. rasvumise ja ülelaaluga.

California Ülikooli teadlased on tõestanud, et regulaarne treening ning madala rasvasisaldusega ning kiudaineterikas toit võivad vähendada eesnäärmevähi rakkude kasvu ja paljunemist.

Samuti väidavad teadlased, et tervislik toitumine koos stressi maandamisega alandavad meestel, kellel on avastatud eesnäärmevähk, PSA taset.

Erinevad uuringud on näidanud järgnevate toitainete mõju eesnäärmele:

Lükopeen – antioksüdant, mida leidub tomatis ja puuviljades. Tomatite kuumutamisel purunevad nende rakuseinad ning see aitab organismil lükopeeni võrreldes värskeste tomatitega paremini omastada. 2002. aastal läbi viidud uuringutega (U.S. National Cancer Institute) tõestati, et meestel, kes söövad kaks või enam korda nädalas tomateid, väheneb risk haigestuda eesnäärmevähki.

Isoflavoon – uuringud on tõestanud, et isoflavoonid aeglustavad eesnäärmevähi rakkude paljunemist. Kiudaineterikas madala rasvasisaldusega dieet võib vähendada eesnäärmevähi riski, mõjutades suguhormoonide taset organismis.

Küllastunud loomsed rasvad – liha ja piimatoitude liigset tarbimist seostatakse vähki haigestumisega ja agressiivsemate vähivormide levikuga. Teadlased arvates seletab seost loomsete rasvade ja eesnäärmevähi vahel kasvaja suurem levik USA-s. Hiinas ja Jaapanis, kus eelistatakse rasvavaesemaid toite, esineb eesnäärme kasvajat meeste hulgas vähem. 

Enne kui alustad treeninguga või teed suuri muudatusi oma toitumistavades, konsulteeri oma arstiga.

Küsi arstilt abi

Täida test urineerimiskaebuste korral

Täida test valu või ebamugavustunde korral alakõhus